Türkiye, Ford’un Ar-Ge merkezi oldu

Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, şirketin Türkiye’deki Ar-Ge çalışmaları ile öne çıktığını söyledi.

Türkiye, Ford’un Ar-Ge merkezi oldu

Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, şirketin Türkiye’deki Ar-Ge çalışmaları ile öne çıktığını söyledi.

14 Ağustos 2012 Salı 12:04
Türkiye, Ford’un Ar-Ge merkezi oldu



  Ford'un tüm dünyada ürettiği yüksek teknoloji içeren ürünlerin mühendislik merkezi olma hedefleri olduğunu söyleyen Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, şirketin motor dizayn yeteneğiyle öne çıktığını belirtti. Üç Ar-Ge merkezinden biri olduklarını kaydeden Yenigün, “Türkiye'deki mühendislik çalışmaları yeni motor ve araçlarda kullanılacak” dedi. Yenigün, “Gelecekte Türkiye'de ve Ford'un tüm dünyada ürettiği yüksek teknoloji içeren ürünlerin mühendislik merkezi olma hedefimiz var. Şu anda Ford'un tüm dünyada ürettiği diesel motorların kalibrasyonları Gebze Mühendislik Merkezi tarafından yapılıyor. Bu konuyu çok önemsiyorum. Motor dizaynı yeteneği de Ford Otosan'ın en önemli özelliklerinden biri. Halihazırda Cargo kamyonlarda kullanılan Ecotorq motorlar tamamen Ford Otosan'ın kendi ürünü olup dizaynı bizim mühendislerimiz, üretimi de Eskişehir İnönü fabrikası tarafından yapılmakta. Bu kabiliyetimizi büyüterek geliştireceğiz” diye konuştu.

TÜRKİYE DÜNYADAKİ 3 BÜYÜK AR-GE MERKEZİNDEN BİRİ
Haydar Yenigün, Türkiye'nin Ford Otomotiv'in dünyadaki 3 büyük Ar-Ge merkezinden biri haline geldiğini dile getirdi. Türkiye'deki Ar-Ge merkezinde üretilen mühendislik çalışmalarının doğrudan Ford'un dünyanın çeşitli ülkelerinde üretilecek araç ve motorlarında kullanılacağını söyleyen Yenigün, Ford Otosan'ın krizden çıkma reçetesine de değinerek, “Avrupa'da süren ekonomik daralmayı, Amerika ve diğer 70 ülkeye yaptığımız ihracat ile dengeliyoruz. Önümüzdeki dönemde bu gibi durumların sıkça olacağı varsayımı ile ihracat yaptığımız ülke sayısını 90'a çıkartacağız. Bu sayede ülkeler ve hatta bölgelerin içinde bulunduğu daralmadan etkilenmemeyi sağlayacağız” şeklinde konuştu.

2023 İÇİN YATIRIM ŞART
Cumhuriyetin 100'üncü yılı için konulan hedeflere vurgu yapan Yenigün, “500 milyar dolarlık ihracat hedefinin alt başlıklarında olan 4 milyon araç üretimi gibi konular, çok heyecan verici. Biz de Ford Otosan olarak bu heyecana katılıyoruz. Bu konuda Ford ile birlikte çalıştığımız birçok projemiz var. Özellikle son dönemde açıklanan yatırım teşvikleriyle birlikte bu projeleri en kısa zamanda hayata geçirmemiz lazım. Kendi mühendisliğini kendisi yapan bir firma olarak yeni projeler üretmek ve bunları hayata geçirmek konusunda da rakiplerimize göre çok daha avantajlıyız. Hedefin tutturulması konusuna ise tamamen pozitif yaklaşıyoruz. Türkiye'nin 
geçmiş 10 yılda gerek ana üretim tesisi gerekse yan sanayisiyle geldiği nokta ortada.
Kapasite açısından Türkiye yaklaşık 1,5 milyon araç/yıl kapasiteye sahip. Şimdi
bunun önümüzdeki 10-11 yılda 4 milyona çıkması lazım. Türkiye'deki
tüm otomotiv endüstrisi bunu yapabilecek teknik kapasite ve yeteneğe
sahip” diye konuştu.


90 ÜLKEYE ULAŞACAĞIZ
Bu yıl seri üretimine başlanacak Tourneo Custom Concept ile Ford'un, yeni bir sınıfa girdiğini aktaran Yenigün, aracın binek otomobil konforuna ulaştığını kaydederek “Aracın kısa ve uzun şasisi olacak. İsmi belki değiştirebiliriz ama şimdilik binek versiyonu Custom ticarî versiyonu Tourneo olarak adlandırdık. Bu yıl 24 bin Tourneo Custom Concept satmayı hedefliyoruz” dedi. Tourneo Custom'ın Ford Otosan'a yeni pazarlar açacağını ifade eden Haydar Yenigün, hâlihazırda 60 ülkeye ihracat yapıldığını, yeni araçla birlikte ihracat pazarı sayısının 90'a yükseleceğini, bu kapsamda Avustralya, Yeni Zelanda gibi ülkelere gireceklerini dile getirdi. Yenigün, Gölcük'teki mevcut fabrikada yılda 120 bin Tourneo Custom üretimi planlandığını, yeni Transit üretiminin de yaklaşık 170 bin civarında olacağını ifade etti. 


 

Son Güncelleme: 14.08.2012 12:05
Anahtar Kelimeler:
Ar-geFordArgeTürkiye
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.