banner110

Ne durgunluğu? İlk iki ayda satışlarımız yüzde 50 arttı

80 ülkeye 72 milyon dolarlık ihracat yapan Saray Gıda bu yıl yüzde 30 büyüme hedefliyor. Yönetim Kurumu Başkanı Sami Özdağ, "Yılın ilk iki ayında satışlarımız yüzde 50 arttı" diyor.

Ne durgunluğu? İlk iki ayda satışlarımız yüzde 50 arttı

80 ülkeye 72 milyon dolarlık ihracat yapan Saray Gıda bu yıl yüzde 30 büyüme hedefliyor. Yönetim Kurumu Başkanı Sami Özdağ, "Yılın ilk iki ayında satışlarımız yüzde 50 arttı" diyor.

29 Mart 2012 Perşembe 11:49
Ne durgunluğu? İlk iki ayda satışlarımız yüzde 50 arttı


 Stratejisini global bir marka haline gelme vizyonu ile şekillendiren firmalardan biri olan Saray Gıda, Avrupa'dan "öyküsü olan" bir marka satın almak için görüşmeler yapıyor. Yönetim Kurulu Başkanı Sami Özdağ, bu yıl yüzde 30'luk bir büyüme hedeflediklerini ve bu hedefi rahatlıkla tutturacaklarını belirtiyor. Özdağ, "Türkiye'de kriz söz konusu değil. Ne durgunluğu, satışlarımız ilk iki ayda yüzde 50 arttı" diyor. "Biz ekonominin sinir uçlarıyız. Çeklerin geri dönüşünde çok pozitif bir gelişme gözlüyoruz" bilgisi veren Özdağ, 2012 yılında ihracatlarını 100 milyon dolar seviyesine yükselteceklerini söylüyor.

AVRUPA'DA ÇOK SORUN VAR
Borsaya açılmaya sıcak baktıklarını anlatan Özdağ, dünya piyasalarının daha reel hale gelmesi ile bu planı hayata geçireceklerini belirtiyor. Arap Baharı'nın bir süre sonra Türk şirketleri için daha iyi bir ortam yaratacağına inanıyor. Peki dünya ekonomisini nasıl görüyor? Krizde en kötüyü geride bıraktık mı? "Amerika'da geride bırakıldı. Düzelmeye devam ediyor. Avrupa'da henüz değil. Danışmanlarımız, uzman ekibimiz de böyle düşünüyor. Henüz sular durulmuş değil, Avrupa yeni ekonomik olaylara gebe. ABD doğru gitmezse zaten dünya sallanır ama Avrupa'da su yüzüne çıkmamış çok sorun olduğunu düşünüyorum. Bu türevler, köpüklerden, kağıt ekonomisinden daha reel, gelirlerin dünya insanlarına daha adil dağıtıldığı bir sistem oluşturuluncaya kadar bu kaos devam eder diye düşünüyorum. Hala pariteyi gerçek değerler oluşturmuyor, reel potansiyelin üzerine oturtulmuş değil."

SARAY GIDA YÜZDE 30 BÜYÜR
Atıştırmalık pazarı Türkiye'de "en renkli ve tatlı" rekabetin yaşandığı alanlardan biri. Sami Özdağ, "Gelir seviyesi arttıkça bizim sektörümüzde markalı ürünlerde rekabet fiyattan çok inovatif ürünler ve kalite üzerinde yaşanmaya başladı" diyor. Sektör hızla büyüyor. Dünyada yıllık yüzde 8-10, Türkiye'de ise yüzde 10-12 büyümeye imza atılıyor. Geçen yıl Saray Gıda'nın cirosu yüzde 30 artarak 260 milyon TL'ye ulaşmış. Saray Holding'in cirosu ise 360 milyon TL seviyesinde. 2012 yılı için Türkiye büyümesini yüzde 5 olarak öngördüklerini anlatan Sami Özdağ, şirket için bu yıl yine yüzde 30 büyüme hedeflediklerini söylüyor. Peki ilk 2 ay nasıl geçti? Özdağ, "İlk 6 ay için durgunluk deniyordu, ne durgunluğu? İlk iki ayda satışlarımızı yüzde 50 artırdık. Ortalama tabii bunu düşürecektir." diyor.

ÜRDÜN'DE PAYIMIZ TÜRKİYE'DEN FAZLA
Geçen yıl 72 milyon dolarlık ihracat yapan Saray Gıda 80 ülke için toplam 400 çeşit ürün üretiyor. Özdağ, ihracatlarını kendi markaları ile yaptıklarını söylüyor. Bu, bir strateji olarak belirlenmiş; global bir marka olma hedefi net. Daha çok Ortadoğu'da güçlü Saray Gıda. 4 ürünü bu bölgedeki 5 ülkede pazar liderliği konumuna gelmiş. Pazar payları bulundukları segmentte iddialı. Türkiye'de kaplamalı pasta gruplarında yüzde 14, gofrette yüzde 5, sade bisküvide yüzde 8 pazar payı var şirketin. Ürdün'de örneğin Türkiye'den çok daha yüksek bu oranlar. Özdağ, bundan sonraki hedeflerinin Avrupa ve ABD'de güçlenmek olduğunu anlatıyor: "Bu amaçla İsviçre'de bir şirket kurduk. Başında İsviçreli bir CEO'muz var. Avrupa ve Amerika operasyonlarımızı oradan yürütüyoruz. Daha önce bu bölgede etnik marketlere girebiliyorduk, şimdi bu organizasyonumuz sayesinde ulusal marketlere giriyoruz. Birkaç ürünümüzde ciddi mesafe alıyoruz."



Son Güncelleme: 29.03.2012 11:53
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.