Kamyon üretimi için Türkiye’ye davet etti

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) ile Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD), Almanya’da MAN Truck & Bus AG merkezini ziyaret ederek, MAN’ı Türkiye’de kamyon üretmeye davet etti.

Kamyon üretimi için Türkiye’ye davet etti

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) ile Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD), Almanya’da MAN Truck & Bus AG merkezini ziyaret ederek, MAN’ı Türkiye’de kamyon üretmeye davet etti.

04 Haziran 2012 Pazartesi 10:03
Kamyon üretimi için Türkiye’ye davet etti


  MAN Truck & Bus AG ve Türk tedarikçileri arasındaki işbirliklerinin güçlendirilmesi amacıyla Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) ve Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) işbirliği ile organize edilen ‘MAN Türk Tedarikçi Günü’ Münih MAN Truck Forum’da gerçekleştirildi. Toplantıda konuşan OİB Başkan Vekili Ömer Burhanoğlu, Türk tedarik sanayinin avantajlı yönlerini MAN yetkilileriyle paylaştı. MAN’ın Türkiye ve dünyanın önde gelen ticari araç üreticilerinden olduğunu belirten Burhanoğlu, Türkiye’nin de AB ülkeleri arasındaki üretim sıralamasında ticari araçlar ve otobüste birinci, toplam üretimde altıncı ve binek araçlarda sekizinci olduğunu hatırlattı. Gelişmiş yan sanayisiyle otomotiv endüstrisindeki 3000’i aşkın KOBİ’nin 2011 yılında 8.5 milyar dolar ihracata imza attığını  kaydeden Burhanoğlu, “Üretimimizin yüzde 70’i ihracat odaklı. Türkiye ile Almanya arasındaki ticari dengeye göz attığımızda ise 2011 yılında ihracatımız 14 milyar dolar seviyelerine ulaşırken, ithalatımız 23 milyar dolar oldu. Toplam ticaret hacmimiz 37 milyar doları geçti” dedi.

KRİZLE GERİLEYEN İHRACAT, ESKİ GÜNLERİNE DÖNÜYOR
2008 yılında 3.4 milyar dolar ile rekor seviyesine ulaşan Türkiye’den Almanya’ya otomotiv ihracatının, 2009 küresel krizinde 1.8 milyar seviyesine gerilediğini hatırlatan Burhanoğlu, bu rakamın 2010’da 2.4 milyar dolara, 2011 sonu itibariyle de 3 milyar dolar seviyelerini yeniden yakaladığını söyledi. Burhanoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü: “2011 yılında ihracattan yan sanayi 2 milyar dolar, binek otomobiller 600 milyon dolar, eşya taşımaya mahsus ticari araçlar 200 milyon dolar ve otobüs-minibüs-midibüs sınıfı da 200 milyon dolar pay aldı. Öte yandan Türkiye ağır kamyon üretimi rakamlarına baktığımızda 2011 yılında Mercedes Benz Türkiye 18 bin, Ford 9 bin, BMC 5 bin ve Renault’un 4 bin üretim adedini yakaladı. Türkiye ağır kamyon pazarında 12 bin dolayındaki ithalatın 3 bin700’ünü MAN kamyonlarının ithalatı oluşturuyor.”

DUDAROĞLU’NDAN YATIRIM ÇAĞRISI
TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu ise Türk tedarikçilerinin gelişen Ar-Ge yetkinliklerine değinerek, ülke genelindeki 118 Ar-Ge merkezinden 37 tanesinin TAYSAD üyesi olduğunun altını çizdi ve bu sayıyı 2013’de 75 adede çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Başkan Dudaroğlu, MAN’ın  Türkiye’deki yatırımlarını artırması çağrısında bulunarak, kamyon üretiminin ülkemizde yeniden başlatılmasını bildirdi. Açılış konuşmalarının ardından başlayan B2B toplantılarında, Türk tedarikçiler, MAN satın alma sorumluları ve mühendisleri ile karşılıklı görüşmeler gerçekleştirilirken, etkinliğin sonraki bölümünde, günde 250 adet kamyon üretim kapasitesine sahip, birçok operasyonun otomatik ve yarı otomatik hatlarda yapıldığı Kamyon Fabrikası’nın montaj hattı ziyaret ettiler.


Son Güncelleme: 09.06.2012 13:16
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.