DHL’nin yayınladığı raporda Türkiye Çin’i küreselleşmede geçti

DHL’nin yayınladığı Dünya Küreselleşme Endeksi Raporu (GCI - Global Connectedness Index) 125 tane ülkeyi küreselleşme seviyesini ithalat, ihracat, yatırım, bilgi ve insan kaynağı transferi kriterlerine göre inceledi.

DHL’nin yayınladığı raporda Türkiye Çin’i küreselleşmede geçti

DHL’nin yayınladığı Dünya Küreselleşme Endeksi Raporu (GCI - Global Connectedness Index) 125 tane ülkeyi küreselleşme seviyesini ithalat, ihracat, yatırım, bilgi ve insan kaynağı transferi kriterlerine göre inceledi.

23 Haziran 2012 Cumartesi 13:17
DHL’nin yayınladığı raporda Türkiye Çin’i küreselleşmede geçti
DHL’nin yayınladığı Dünya Küreselleşme Endeksi Raporu (GCI - Global Connectedness Index) 125 tane ülkeyi küreselleşme seviyesini ithalat, ihracat, yatırım, bilgi ve insan kaynağı transferi kriterlerine göre inceledi. Lojistik sektörünün küresel lideri DHL, 125 ülkenin global ekonomiye entegrasyonunu incelediği Dünya Küreselleşme Endeksi Raporu’nda (GCI-Global Connectedness Index), ülkelerin ithalat, ihracat, yatırım, bilgi ve insan kaynağı transferi kriterleri kapsamında dünya ile ilişkilerini ve global ekonomiye entegrasyonunu ortaya koydu. Endekste ilk 10 ülke şöyle sıralanıyor: Hollanda, Singapur, İrlanda, İsviçre, Lüksemburg, Birleşik Krallık, İsveç, Hong Kong (Çin) ve Malta. Endekse göre Türkiye, 125 ülke arasında genel sıralamada 2005 yılında 63. sıradayken 2010’da 51. sıraya yükseliyor. 12 sıra yükselen Türkiye’yi 2010 yılında takip eden ülkeler arasında Çin, Brezilya, Yunanistan ve Romanya gibi ülkeler bulunurken; Güney Afrika, Hindistan, Bulgaristan ve Çek Cumhuriyeti gibi ülkeler Türkiye’den daha üst sıralarda kendine yer buluyor. Bilgi transferi kriterine göre Türkiye 125 ülke arasında 15. sırada bulunuyor. Ülkemiz ayrıca ticaret kriterine göre de 2005 yılında 65. sırada iken, 2010 yılında 57. sıraya yükselirken yatırım kriterine göre 50. sıradan 43. sıraya yükseliyor. DHL Supply Chain Türkiye Genel Müdürü Hakan Kırımlı, araştırma sonuçlarını şöyle değerlendirdi: “Üretimin küreselleştiği ve kâr marjlarının daraldığı bir dünyada yaşıyoruz. Bir bilgisayarın kasası bir ülkede üretilirken, chip ve işlemcileri başka bir ülkede üretilip tüm parçalar daha farklı bir ülkede bir araya getirilebiliyor. Daha sonra da bambaşka ülkelerde tüketicilere ulaştırılıyor. Bu, sadece tekstilden gıdaya ve teknolojiye birçok sektör için geçerli. DHL, lojistikte global lider olarak, dünya ticaretinin ve tedarik zincirinin tam içinde konumlanıyor. Her gün sanayileşmiş dünyanın ürettiği ürünler uluslararası ağımızdan geçerek taşınıyor. Bu nedenle, dünyanın küreselleşmesinin uzun vadede yaşam standartlarında olumlu bir etkisi olacağına inanıyoruz. GCI - Dünya Küreselleşme Endeksi Raporu ile DHL küreselleşmeye bambaşka bir bakış açısı sunuyor. Sonuçların ülkemiz adına da önemli veriler sunduğuna inanıyor ve dikkatle değerlendirmeye alınmasının faydalı olacağını düşünüyorum.”
Son Güncelleme: 23.06.2012 13:20
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.