Aybar: 10 kat tasarruf yapıyorum

Renault Mais Genel Müdürü Aybar, “4 ayda yakıt masrafım 500 TL'den 40 TL'ye düştü” diyor.

Aybar: 10 kat tasarruf yapıyorum

Renault Mais Genel Müdürü Aybar, “4 ayda yakıt masrafım 500 TL'den 40 TL'ye düştü” diyor.

30 Temmuz 2012 Pazartesi 13:48
Aybar: 10 kat tasarruf yapıyorum



   Elektrikli otomobil denilince ilk akla gelen isim olan Renault Mais Genel Müdürü Aybar, “4 ayda yakıt masrafım 500 TL'den 40 TL'ye düştü” diyor. Otomobil sektörü geçen yıl yaşadığı rekordan sonra daha sakin bir yıl geçiriyor. Öngörüler dahilindeki bu durumun sektöre etkilerini Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar ile konuştuk. Son dönemde adı elektrikli otomobillerle sık sık anılan Aybar, elektrikli otomobilini ve yaşadığı deneyimleri anlatırken heyecanlanıyor. Bu otomobilleri 'asrın devrimi' diye niteleyen İbrahim Aybar, dört aydır elektrikli otomobil kullandığını belirtiyor ve ekliyor: “500 TL'lik yakıt masrafım 40 liraya düştü. Bir şarjla 170 kilometre gidebiliyorum. Ama rekor hız test ettik, 182.2 km'ye kadar ulaştık. Sessizliği, konforu çevreciliği cabası.” Aybar, 1000 km'de pil de dahil masrafın 80, pilsiz ise 20 lira olduğunu vurguluyor. “Akıllı araba. Şarjı azaldığında klima ve teybi kapatıp bilgi veriyor. Hatta cep telefonumdan şarjının olup olmadığını da görebiliyorum" sözleriyle elektrikli otomobilin teknik özelliklerini de anlatan Aybar'a göre bu araçlarda menzili uzatmak biraz nazik kullanım şart. “Elektrikli otomobil alır mısınız” sorusuna Türkler'in yüzde 82'sinin “evet” yanıtını verdiğini belirten Aybar, bu araçlarda ÖTV'nin yüzde 3'e düşmesinin de büyük avantaj olduğunu söylüyor. Elektrikli otomobillerde şimdilik pilleri kiralamak gerekiyor. Fakat Aybar bunun da ileride aşılacağını düşünüyor: “Piller gelişmeye devam ediyor. Bu alanda da tıpkı cep telefonlarında yaşanan süreç işleyecek. Ayda 83 euroya pil kiralıyor, pili garanti altına alıyoruz.” 

İbrahim Aybar'a hurda araçların trafikten çekilmesiyle ilgili gelişmeleri de soruyoruz. Türkiye'de yollarda seyreden 12 milyon aracın yüzde 50'sinin 10 yaşın üstünde olduğuna değinen Aybar, bunların hem çevreye hem de ekonomiye zarar verdiğini belirtiyor. Aybar'a göre bu araçlarda kilo başına uygulanacak 1-2 liralık teşvik devlete yılda 50 milyon lira net gelir getirecek. Ayrıca hurda problemi çözülürse cari açığın azaltılması da kolaylaşacak. Aybar, “İthal etmemiz gereken 1 milyar dolarlık hurdadan tasarruf etmiş oluruz. Herkes kazanacak” diyor. 

Son Güncelleme: 30.07.2012 13:53
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.