banner110

Avrupa daralınca Türkiye'ye yöneldi

Manisa'da üretim yapan İtalyan şirketi İn-desit, Türkiye'de hızlı büyüme kararı aldı. Şirket, 5 yıl içerisinde 1 bin mağaza açıp 5 bin kişiye iş imkânı sağlayacak.

Avrupa daralınca Türkiye'ye yöneldi

Manisa'da üretim yapan İtalyan şirketi İn-desit, Türkiye'de hızlı büyüme kararı aldı. Şirket, 5 yıl içerisinde 1 bin mağaza açıp 5 bin kişiye iş imkânı sağlayacak.

04 Nisan 2012 Çarşamba 09:13
Avrupa daralınca Türkiye'ye yöneldi

  İtalyan menşeli beyaz eşya şirketi İndesit, Avrupa pazarının daralmasıyla, bölgede en yüksek büyüme performansı gösteren Türkiye'ye yöneldi. İndesit'in Doğu Avrupa ticari operasyonlardan sorumlu Direktör Michele Casamassima, Türkiye'de organik büyümeye odaklandıklarını belirterek, "Bunu yapmanın iki yolu var; biri inovasyon, diğeri de büyüyen piyasalara odaklanma. AB ülkelerinde büyüme oranları iyi değil. Türkiye gibi büyüme rakamları iyi olan ülkelere odaklanarak büyüyeceğiz." dedi. İndesit şirketinin Doğu Avrupa'da yüzde 8,2 büyüdüklerini aktaran Casamassima, "Bu büyümenin 3'te 1'i Türkiye üzerinden oldu. Türkiye, hızla büyüyen en önemli iki pazardan birisi. Biz de bu çerçevede buradaki hedeflerimizi 2 kat büyüttük. İki günde bir 1 bayi açarak, satış noktası sayımızı 5 yıl içerisinde 2 katına çıkarmayı planlıyoruz. Bu süreçte 1000 mağaza açarak bayi ağımızı 2 bine ulaştıracağız." diye konuştu. Söz konusu hedefi gerçekleştirmek için 65 milyon Euro'luk yatırım öngördüklerini aktaran Casamassima, açacakları her mağazada ortalama 5 kişinin çalışacağını öngördüklerini ve 5 bin kişiye iş imkânı sağlayacaklarını dile getirdi. İndesit Türkiye Ülke Müdürü Andrea Ojetti de, 2016 sonuna kadar şu an 320 milyon Euro olan ciroyu da 2 katına çıkaracaklarını söylerken, "Geçen sene Türkiye beyaz eşya piyasasında yüzde 6 büyüdük, pazar payımız da yüzde 8'e çıktı. 5 yılda bu rakamı da ikiye katlayarak pazarda üçüncülük koltuğuna oturmayı hedefliyoruz." dedi. Türkiye'de sağlam bir büyüme olduğunu aktaran Ojetti, "Gelecek yıllarda da böyle devam edeceğine dair bir öngörümüz var. Türkiye olmamın bir sebebi potansiyeli görüyor olmamız. Avrupa'da en büyük potansiyele sahip ülke Türkiye. Bu büyümenin artarak devam edeceğini düşünüyorum." değerlendirmesini yaptı. Bu yıl sonuna kadar yüzde 5 büyüme öngördüklerini aktaran Ojetti, söz konusu rakamın Avrupa'daki konumlarını konsolide edeceği görüşünde. İndesit Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Neriman Ülsever, bugüne kadar Hotpoint-Ariston olarak bilinen markanın isminde değişim yaparak sadece 'Hotpoint' ismiyle devam edeceklerini söyledi. Hotpoint markasının Avrupa'da daha çok bilindiğini aktaran Ülsever, "Bu isim tüketiciler tarafından daha cazip bulundu. 'Hotpoint' kelimesi daha modern, daha akılda kalan, daha inovatif bulundu. Türkiye'nin de aralarında bulunduğu Ariston'un bilinirliği yüksek ülkelerde bir süre daha markanın Hotpoint-Ariston ismi ile devam edecek. Sonra ise sadece 'Hotpoint' kullanacağız. Artık tüm iletişim kanallarında bu isim yer alacak." sözlerine yer verdi.



Son Güncelleme: 04.04.2012 09:16
Anahtar Kelimeler:
Hotpoint-Ariston İndesit
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.