Enerji maliyeti ayak bağı

Çimento, cam ve seramik, durgun geçen 2013 yılında da başarı grafiğini sürdürdü.

Enerji maliyeti ayak bağı

Çimento, cam ve seramik, durgun geçen 2013 yılında da başarı grafiğini sürdürdü.

17 Ocak 2014 Cuma 14:29
Enerji maliyeti ayak bağı



   Türkiye ihracatında yerli kaynakları en fazla kullanan ve ithal ürünlere bağımlılığı en az olan stratejik sektörler arasındaki çimento, cam ve seramik, durgun geçen 2013 yılında da başarı grafiğini sürdürdü.

   Bu üç sektörün temsil edildiği tek ve koordinatör birlik olan Çimento, Seramik, Cam ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği (ÇCSİB) Yönetim Kurulu Başkanı Ali Özinönü, geçen yıl yüzde 2 artışla 3.4 milyar dolarlık ihracata imza attıklarını belirterek, “Çimento, cam ve seramikte, enerjinin vergilendirilmesi aşamasında AB mevzuatına uyum önem taşıyor. AB’de, stratejik sektörlerde üretimde kullanılan enerjiden vergi alınmıyor. Böyle bir uygulama, en önemli girdi maliyeti enerji olan sektörleri büyük ölçüde rahatlatacak” dedi.


  Özinönü, geçen yıla ait artışın ülkenin potansiyelini yeterince yansıtmadığını dile getirerek, küresel ekonomik sorunların ihracatı olumsuz etkilediğini belirtti. Özinönü, 2014 için, ABD ve AB başta olmak üzere büyük pazarlarda görece iyileşmelerin umutları artırdığına dikkat çekti. Özinönü, “Ürünlerimizle ulaştığımız ülke sayısı 185’e çıktı. Üç sektörle en çok ihracat yaptığımız ülkeler; Irak, Almanya, Libya, Rusya, İsrail ve İngiltere oldu” dedi.


LİBYA PAZARI YİNE SORUNLU

  Özinönü, çimento sektörünün geçen yıl 750.4 milyon dolar ihracata imza attığını, en çok ihracatı Libya, Irak ve Rusya Federasyonu’na yaptıklarını açıkladı. Sektörde en yüksek ihracat artışını yüzde 129’luk oranla Libya’ya gerçekleştirdiklerini, Suriye’ye ise yüzde 82’lik bir artış kaydettiklerini belirten Başkan, sözlerini şöyle sürdürdü: “İhracat artışımız, bu ülkelerin yeniden imar çalışmaları ile doğru orantılı. Libya’da yatırım hamlesinin başlaması ile inşaat sektörü canlanmış ve Türkiye’den çimento ürünlerine ihtiyaç duyulmuştu. Bu talep üzerine Libya pazarında iyi bir başlangıç yaptık. Ancak ülkenin yeniden kaosa sürüklenmesi üzerine ihracat neredeyse tamamen durdu.”

  Birliğin en güçlü sektörü olan seramiğin geçen yıl yüzde 5,3 artışla 1,9 milyon ton ve 1 milyar 76 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiğini belirten Özinönü, en çok ihracatı Almanya, İngiltere ve Irak’a yaptıklarını bildirdi.

DÜNYA ÇAPINDA İDDİALIYIZ

  Üç sektörün dünyadaki başarılarından da söz eden Başkan Özinönü’nün verdiği bilgiye göre; Türkiye; çimento ihracatında dünya 2.si, Avrupa’da hem üretim hem de ihracatta 1. Sırada bulunuyor. Türkiye, seramik kaplama malzemelerinde ihracatta dünya 5.si, seramik sağlık gereçlerinde dünya 3.sü, cam sektöründe dünya 3.sü. Cam ev eşyası üretiminde son dönemde gerçekleştirilen yatırımlarla Türkiye dünya 1.si konumuna yükseldi.

Son Güncelleme: 17.01.2014 14:34
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.