Eker Gıda, yüzde 20 büyüme hedefliyor

Bursa’da faaliyet gösteren Eker Gıda, büyüme hızı ve yeni ürün çalışmaları ile devlerin bulunduğu süt ve süt ürünleri pazarında fark yaratıyor. 2010’u yüzde 20 büyüme ile tamamlayan Eker, bu yıl için de yüzde 20 büyüme hedefliyor.

Eker Gıda, yüzde 20 büyüme hedefliyor

Bursa’da faaliyet gösteren Eker Gıda, büyüme hızı ve yeni ürün çalışmaları ile devlerin bulunduğu süt ve süt ürünleri pazarında fark yaratıyor. 2010’u yüzde 20 büyüme ile tamamlayan Eker, bu yıl için de yüzde 20 büyüme hedefliyor.

14 Mart 2011 Pazartesi 14:44
Eker Gıda, yüzde 20 büyüme hedefliyor

Süt ve süt ürünleri konusunda 34 yıldır tüketicilerini lezzet ve tazelikle buluşturan Eker Gıda, istikrarlı büyümesini sürdürüyor. 2010’da yüzde 20 büyüyen Eker, bu yıl da büyüme hedefini yüzde 20 olarak belirledi.  2010 yılını 125 milyon TL ciro ile kapatan Eker, yılsonunda 150 milyon TL ciroya ulaşmayı hedefliyor.

  Eker Süt Ürünleri AŞ Genel Müdürü Ahmet Eker, başarılı bir 2010 yılı geçirdiklerini belirterek, 2011 yılı hedefleri hakkında açıklamalarda bulundu. Eker’in ikinci kuşak yöneticisi Ahmet Eker, “Ayran ve sütlü tatlıda bir numara olmak istiyoruz” dedi.

  100 farklı çeşidi ile zengin bir ürün yelpazesine sahip Eker Gıda, dokuz yıldır aralıksız büyüyor. Bu yıl da yüzde 20 büyüme hedefi belirleyen firma, bu hedeflere ulaşmasını sağlayacak yeni ürün çalışmalarını da hızlandırdı. Geleneksel Türk sütlü tatlılarının marketlerde satılmasını sağlayan ilk firma olan Eker, önümüzdeki günlerde yeni tatlılarını piyasaya sunmaya hazırlanıyor.

  Halen sütlaç, keşkül, sakızlı muhallebi, supangle, tavukgöğsü ve krem şokola sütlü tatlılarını üreten firma, her yıl portföyüne iki yeni ürün katmayı hedefliyor. Eker’in 2007’de başlattığı marketlerde hazır olarak satılan sütlü tatlılar pazarının hacmi, yeni firmalarla birlikte üç yılda miktar olarak 20 bin tona, değer olarak ise 130 milyon liraya ulaşırken, Eker’in geleneksel sütlü tatlılar kategorisinde yüzde 10’luk bir pazar payı bulunuyor. Firma, bu payını yüzde 20’ye çıkarmayı hedefliyor.

  Ürün portföyünde sütlü tatlıların dışında beyaz peynir, kaşar peyniri, yoğurt, günlük süt, tereyağı, kaymak ve kefir gibi pek çok çeşidi bulunduran Eker’in stratejik ürünü ise ayran. Eker,  ayranda ev içi tüketim haricinde, restoran, fast food, lokanta gibi ‘yerinde tüketim noktaları’ diye tabir edilen ev dışı tüketimde Türkiye’nin ikinci büyük firması konumunda bulunuyor. Üretime 1977 yılında ilk ayran ile başlayan ve bugün ayranda yerinde tüketim noktalarında yüzde 10 pazar payına sahip olan Eker, 2011 yılında ayran grubunda yüzde 15, yoğurt grubunda ise yüzde 25 büyüme hedefliyor.  

  Eker’ in hedefleri yurtiçi ile de sınırlı değil. Firma, ayranını Eker markası ile Avrupa’da da satmanın hazırlığı içinde. Ahmet Eker,  “Avrupa’ya süt ve süt ürünleri konusunda ihracat yasağı var.  Ayran dönerle çok iyi gidiyor. Bu nedenle dönere alışan Avrupalı, ayranı da arıyor. Biz de önümüzdeki dönemde ortağımız Andros’un fabrikalarında ayran üretip satmayı araştırıyoruz” diyor.

  Üretimini Bursa’nın Nilüfer ilçesindeki tesislerinde gerçekleştiren Eker Gıda, 2012’in ilk aylarında yeni fabrikasına taşınma hazırlığında. Kemalpaşa’da kurduğu fabrikanın toplam maliyeti 32 milyon Euro’yu bulurken, firma yeni yatırımı ile üretim kapasitesini de üçe katlayacak.  Eker Gıda, mevcut tesisinde günlük 200 ton olan süt işleme kapasitesini, yeni fabrikasında 600 tona çıkaracak. Firma, 630 olan çalışan sayısını da üç yıl içinde yüzde 30 artırmayı hedefliyor.

Anahtar Kelimeler:
Bursa Eker Gıda
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.