Ana tarafından 600, baba tarafından 250 yıllık Ankaralı…
Babasının ticarethanesini 1926’da devralan; otomotiv, beyaz eşya, radyatör, elektronik cihazlar, mensucat, kibrit gibi alanlarda yerli üretime girişen, Türkiye’ye en iyi fabrikaları kazandıran sosyal bir kişilik…
Vehbi Koç…

İşçi olduğu bir çırçır fabrikasından, fabrikaların tepe koltuğuna oturan azimli bir Kayserili…
14 yaşında köyünden ayrılan ve 450 kilometrelik yolu yayan kat ederek güneyin bereketli topraklarında iş tutmaya başlayan… Kurduğu pamuk atölyesini girişimcilik ruhuyla besleyen emsal bir isim;
Hacı Ömer Sabancı…

Ana yurdu dört baştan demir ağlarla ördü…
Demir yollarını geliştirdi, memleketin her köşesine sadece rayları değil, girişimciliğini de ulaştırdı. Yerli uçak teşebbüsüyle hem başarıyı, hem de başarısızlığı tattı; soy adını ise Atatürk’ten aldı.
Nuri Demirağ

Türkiye’nin ilk savunma sanayi firmasını kurdu.
Kurtuluş Savaşı döneminde Osmanlı’ya silah vermek istemeyen, verse dahi bunu uçuk rakamlarla gerçekleştiren yabancı tekelini kırmak isteyen bir cumhuriyet girişimcisi... Uçak, denizaltı ve mühimmat üreterek ekonomiye güç veren bir yurttaş…
Şakir Zümre…

1968 doğumlu bir internet girişimcisi…
Melek yatırımcı denilince akla ilk gelen isim. Türk ticaret zincirine Markafoni markasını katmasının yanı sıra, 4 yıl önce faaliyete geçen Girişimcilik Vakfı (GİRVAK)’nın da Başkanı…
Sina Afra…

Silikon Vadisi’ndeki girişimleri inceleyerek, e-ticaret fikirlerini temellendiren bir ruh.
Türkiye'nin her gün on binlerce kişiyi doyuran en büyük çevrimiçi yemek siparişi platformunun sahibi olan, bazı uluslararası gazeteler tarafından ise dünyanın en iyi CEO’su seçilen girişimci,
Nevzat Aydın…

Türkiye merkezli, mizah ve ironi kokan haber sitesini internet zincirine dâhil ederek hedef kitlesine “keyif” sunan bir Elektronik Mühendisi...
Hakan Bilginer…

Yeni Fikirler, Yeni İşler”(YFİ) yarışmasında birinci olduktan sonra ODTÜ’den 2008 yılında “Yüksek Onur Sertifikası” alan, içerik deryası Onedio’nun Kurucusu,
Kaan Kayabalı

Kariyeri için İsviçre-İstanbul-Japonya arası mekik dokumuş olan bir Harvard’lı. 300 bin dolar sermayeyle kurduğu moda sitesinde üye sayısı 8 milyonu aşan bir girişimci…
Demet Mutlu…

TÜBİTAK bursuyla gördüğü tahsilini birincilikle bitiren, 1998’den bu yana internetin sunduğu nimetlerden insanlığı faydalandıran E-Tohum’un Kurucusu…
Burak Büyükdemir…

Saydığım örnekler adeta çöldeki kum taneleri. Hepsinin girişimciliklerine şapka çıkartılır…

Türkiye’nin girişimcilik ruhuna sayfalar yetmez. Başarı öykülerini kat be kat artırmak ise girişimcileri risk ortamına olabildiğinde az yanaştırarak mümkün. Devletin elinin, girişimcinin her an omzunda olması ve desteklerin artırılarak piyasa dalgalanmalarına karşı girişimcinin korunması günümüz şartlarında artık daha da ciddiyetle ele alınması gereken bir konu.

Girişimciler açısından ise:

Piyasayı koklamadan, yeterli talep seviyesine ulaşmadan hemen şirket kurmaya çalışmak kendilerini kısa zamanda hayal kırıklığına uğratabiliyor. Daha öncesinde iş hayatında deneyim edinmemiş girişimciler için ise gerekli yetkinliği sağlayacak eğitimlerin alınması onlara avantaj sağlıyor. İş modeli ise yalnızca Türkiye düşünülerek planlanmamalı; stratejiler uluslararası ölçekte kurgulanmalıdır. Finans ve ürün gelişimi sektörün küresel çaptaki durumu gözetilerek yapılmalı. Ürünün pazar olanakları en ince ayrıntısına kadar araştırılarak, ticarileşme potansiyeli gözden geçirilmeli. Uzmanlar, girişime uygun mali uygulamaların seçiminin, girişimi birkaç adım öteye taşıyacak bir uygulama olacağını da üstüne basarak söylüyor.

Katma değer üretim üsleri teknoloji geliştirme bölgeleri, girişimcileri filizlendiren bir saha. Sunduğu teşviklerle potansiyel girişimcileri bünyesine çekmeyi hedefleyen TGB’ler, girişimcileri çetin rekabet şartlarına hazırlayacak eğitimler de veriyor.

Teknoparklar Türkiye’nin geleceğine teknolojinin ışığında zemin hazırlıyor, girişimci fidanları kucaklayarak yetişiyor.

Teknoparklar, Türkiye’nin ihtiyaç duyduğu nitelikli insan kaynaklarının membaıdır. 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.