OYUN DOPİNGİ

Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Mehmet Fatih Kacır, Türkiye’de 4 oyun geliştirme şirketinin birkaç yüz çalışanla milyar doların üzerinde ihracat yaptığını açıklayarak, “Gençlerimizin bu alandaki heyecanı ve kabiliyetleri çok ümit verici. Oyun geliştirme pazarındaki başarımızı üst noktalara taşıyacağız” şeklinde konuştu.

OYUN DOPİNGİ

Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Mehmet Fatih Kacır, Türkiye’de 4 oyun geliştirme şirketinin birkaç yüz çalışanla milyar doların üzerinde ihracat yaptığını açıklayarak, “Gençlerimizin bu alandaki heyecanı ve kabiliyetleri çok ümit verici. Oyun geliştirme pazarındaki başarımızı üst noktalara taşıyacağız” şeklinde konuştu.

27 Şubat 2020 Perşembe 08:52
OYUN DOPİNGİ

Türk Patent ve Marka Kurumu Bilgi ve Doküman Birimi, Kocaeli Gebze’deki Bilişim Vadisi'nde düzenlenen törenle hizmete girdi. Açılış törenine Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Mehmet Fatih Kacır, Türk Patent Başkanı Prof. Dr. Habip Asan, Bilişim Vadisi Genel Müdürü Serdar İbrahimcioğlu, HAVELSAN Genel Müdürü Ahmet Hamdi Atalay, kamu ve özel sektör temsilcileri ve çok sayıda davetli katıldı. Törende konuşan Bakan Yardımcısı Mehmet Fatih Kacır, son dönemlerde Türkiye’nin teknoloji alanında önemli bir aşama kaydettiğini ifade ederek, “Bilişim Vadisi önümüzdeki dönemde de Türkiye’nin Otomobil Girişim Grubu etrafında gelişecek olan ekosistemle beraber ve bugün kampın da konusu olan oyun geliştiricilerin ve başlıca diğer alanda faaliyet gösteren tasarımcı, girişimci birey ve kurumların bir arada olacağı işleri hayata geçirmeyi sürdürüyor olacak. Ben Türk Patent ve Marka Kurumu’nun burada, bugünden itibaren gerçekleştireceği bilgi ve doküman birimi hizmetinin çok önemli olduğuna inanıyorum” dedi.

300’LERDEN 7 BİNE
Türkiye’nin milli teknoloji hamlesini yolculuğunda son yıllarda çok büyük bir ivmeyle bir artış kaydedildiğini söyleyen Kacır, “Türkiye’de AR-GE alanında insan kaynağı sayımız sadece 12 yılda 3 mislinden fazla gelişti. 2006’da 54 bin AR-GE personeli olan bir ülkeyken Türkiye, 2018 yılında 172 bin AR-GE personeline erişen bir ekosistemi inşa etmiş oldu. Türkiye’de patent başvuruları sayısı da benzer bir şekilde hatta daha da büyük bir hızla arttı. 2000’lerin başında tüm Türkiye’de yapılan yıllık patent başvurusu sayısı yaklaşık olarak 300’lerdeydi, 2018’e geldiğimizde bu sayı 7 binin üzerine çıktı” diye konuştu. 2023 Sanayi ve Strateji Belgesi’nde somut bir hedef belirlediklerini söyleyen Kacır, “Türkiye’de hâlihazırda yaklaşık 170 bin olarak öngördüğümüz yazılım geliştiricisi sayısını büyük bir hızla 2023’te 500 bine çıkarmayı hedeflediğimizi kamuoyuyla da paylaşmış olduk. Bu çok etkin, çok yaygın ve yenilikçi uygulamalar gerektirecek, şimdiden çok ipucu vermeyeyim ama 2020 yılı içerisinde çok farklı eğitim uygulamalarının Türkiye’de hayata geçirmeyi planladığımızı hep birlikte görmüş olacağız. Bunlardan birisi de Bilişim Vadisi’nde olacak. Bilişim Vadisi’ni biz artık önümüzdeki dönemde pek çok işimizin öncü adresi olarak görüyoruz görmeye de devam edeceğiz” şeklinde konuştu.

AÇIK KAYNAK SİNYALİ

Yerli yazılımın geliştirilmesiyle kamu ve özel sektörde ithal yazılımlardan kaynaklı oluşan yükün hafifleyeceğini belirten Kacır, “Yazılımcı sayımızı artırırken Türkiye’de milli yazılımların geliştirilmesi de en önemli önceliklerimizden olacak. Biz bu alanda açık kaynağı bir fırsat olarak görüyoruz. Bu fırsatla Türkiye açık kaynak platformunu bakanlığımız, özel sektör firmalarımız ve TÜBİTAK enstitülerimizle birlikte hayata geçiriyoruz. Önümüzdeki dönemde de bu platformun öncü projeleri başlatılmış olacak ve bu platform bir yandan açık kaynak yazılımların Türkiye’de geliştirilmesinin yaygınlaşmasını sağlarken, bir yandan da lisanslı yazılımlara verdiğimiz ödeneklerin hem kamuda hem özel sektörde oluşturduğu yükü hafifletmeye dönük farkındalık, eğitim çalışmaları ve ekosistem geliştirme çalışmaları yürütüyor olacak” ifadelerini kullandı.

KAMPLARDA GELECEK VAR

“Oyun geliştirme kampı, Türkiye’nin çok enteresan bir başarı hikâyesi ortaya koyduğu bir alan” diyen Kacır, rakamlara dikkat çekti. Kacır, “Sadece küçük bir istatistik verecek olursam, Türkiye’de 4 oyun geliştirme şirketi hâlihazırda birkaç yüz çalışanla yani 300-400 çalışanla, milyar doların üzerinde ihracat yapıyor. Bu şirketler aslında fiili değerler olarak bazıları milyar doların üzerinde görülüyor. Bu anlamda biz gençlerimizin ciddi bir yetkinliğe sahip olduğunu gözlemliyoruz. Dolayısıyla bu alanı geliştirmeyi de önümüzdeki dönemde önemsiyoruz ve bakanımızla birlikte bu oyun şirketlerinin bazılarını ziyaret ettik. Başarımızı çok daha üst noktalara taşıyabileceğimize inanıyoruz, oyun geliştirme kamplarını da bu açıdan çok önemli buluyoruz” açıklamalarına yer verdi.

FARKINDALIK BAŞARIYA DÖNÜŞTÜ

Son yıllarda ülkemizde patent ve tasarım sayılarında ciddi artışlar olduğunu belirten Türk Patent Başkanı Prof. Dr. Habip Asan da, “Teknolojinin hızla ilerlediği, küreselleşen ve rekabetin geliştiği dünyamızda fikri ve sınai mülkiyet kavramlarının önemi her geçen gün daha da artmaktadır. Ülkemizde son yıllarda ortaya konulan teknoloji hamlelerinin etkisiyle üniversite ve sanayi kesimi başta olmak üzere toplumun tüm kesimlerinde farkındalık sınai mülkiyet hakları açısından başarıya dönüşmüştür. Türk Patent ve Marka Kurumu, 2019 yılında yüzde 11 artışla 8 bin 126 yerli patent olmak üzere toplam 19 bin 916 patent, yüzde 12 artışla 134 bin 353 marka ve yüzde 11 artışla 46 bin 188 tasarım başvurusu yapılmıştır. Bu sayıları 2020 yılında da artırmayı planlıyoruz” dedi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.