DİJİTAL SERÜVEN BAŞLIYOR!

TÜRKONFED ve Türkiye İş Bankası iş birliğiyle üretime odaklanmış sektörlerin dijital dönüşümüne katkıda bulunmak amacıyla sürdürülen Dijital Anadolu Projesi, Koronavirüs salgını nedeniyle online platforma taşındı. Bunun yanı sıra, TÜRKONFED’in yürütücülüğündeki Dijital Dönüşüm Merkezi de Türkiye İş Bankası iş birliği ve BANDWITT çözüm ortaklığında online olarak KOBİ’lerin hizmetine açıldı.

DİJİTAL SERÜVEN BAŞLIYOR!

TÜRKONFED ve Türkiye İş Bankası iş birliğiyle üretime odaklanmış sektörlerin dijital dönüşümüne katkıda bulunmak amacıyla sürdürülen Dijital Anadolu Projesi, Koronavirüs salgını nedeniyle online platforma taşındı. Bunun yanı sıra, TÜRKONFED’in yürütücülüğündeki Dijital Dönüşüm Merkezi de Türkiye İş Bankası iş birliği ve BANDWITT çözüm ortaklığında online olarak KOBİ’lerin hizmetine açıldı.

18 Mayıs 2020 Pazartesi 15:22
DİJİTAL SERÜVEN BAŞLIYOR!

Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) ve Türkiye İş Bankası’nın üretime odaklanmış sektörlerin dijital dönüşümüne katkıda bulunmak amacıyla sürdürdükleri Dijital Anadolu Projesi, koronavirüs salgını nedeniyle online platforma taşındı. Projeye, TÜRKONFED’in yürütücülüğünü üstlendiği Dijital Dönüşüm Merkezi (DDM) de ücretsiz dijitalleşme desteği sağladı. DDM bu süreçte ayrıca, 2020 programı kapsamında TÜRKONFED ve Türkiye İş Bankası iş birliği ile BANDWITT çözüm ortaklığında, Dijital Anadolu Projesi ile ulusal ölçekte ve online olarak KOBİ’lerin hizmetine açıldı. Her iki projenin ortak açılış toplantısı, Dijital Anadolu Projesi’nin internet sitesi üzerinden düzenlendi. Serdar Kuzuloğlu moderatörlüğündeki online etkinliğe, TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan ve Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Şahismail Şimşek’in yanı sıra, onur konuğu olarak Türkiye Bilişim Vakfı Başkanı Faruk Eczacıbaşı katıldı. AliExpress Türkiye CEO’su Yaman Alpata da çok sayıda kişinin takip ettiği etkinlikte konuşmacı olarak yer aldı. Bu zamana kadar İstanbul’dan 150 KOBİ’nin dijitalleşme yolculuğuna rehberlik eden DDM, yeni dönemde Anadolu’daki işletmelere de hizmet vermeye başlayacak. Dijital Anadolu Projesi ve DDM canlı yayınları 21 ve 28 Mayıs tarihlerinde de farklı konu ve konuklarla KOBİ’lerin dijitalleşme süreçlerine destek vermeye devam edecek.

   

REHBERLİK SÜRECEK

Dijitalleşmenin her ülkeyi eşit bir başlangıç noktasında buluşturduğunun koronavirüs salgını döneminde daha net anlaşıldığını belirten TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan, salgından iki yıl önce KOBİ’lerin dijitalleşme yolculuğuna rehberlik etmek üzere yola çıktıklarını hatırlattı. Turan, “Günümüzde dijitalleşme bir lüks değil, aksine bir zorunluluk. Değişim hepimiz için kaçınılmaz. Bu süreçte değişime hazırlıklı olan, teknolojiyi üreten, aynı zamanda nitelikli insan kaynağına yatırım yapan ve dönüşümün ruhunu kavrayan ülkelerin ayakta kalacağına inanıyoruz. Bu kapsamda, ekonomimizin kalkınma ve küresel rekabetçiliğinde ana faktör olan KOBİ’lerimizin dijitalleşmeleri adına Türkiye İş Bankası ile çıktığımız yolda, iki yılda dokuz kentimizde 3 bin KOBİ’ye ulaştık. Büyük önem verdiğimiz bu projeyi korona döneminde de dijital ortama taşıyarak sürdürme kararı aldık. Bununla birlikte Dijital Dönüşüm Merkezimizi de Türkiye genelindeki tüm KOBİ’lerin ücretsiz hizmetine açıyoruz. KOBİ’lerimizin bu dönüşümün bir parçası olmalarına katkı sunmak üzere çalışmalarımıza devam edeceğiz” dedi.

   

ŞİMŞEK’TEN YAPILANDIRMA VURGUSU

Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Şahismail Şimşek de açılışta yaptığı konuşmada, içinden geçmekte olduğumuz sürecin dijitalleşmeye yatırım yapmanın ne kadar önemli olduğunu keskin şekilde gösterdiğini ifade etti. Şimşek, “Tüm dünyada insanların davranış ve alışkanlıklarında değişimin görüldüğü bu dönemde, ticari hayat da dijital dönüşümün gerekliliğini ve ne kadar önemli olduğunu deneyimlemiş oldu. Üretim yapılarını, satış ve pazarlama süreçlerini dijitalleşme perspektifi ile yeniden şekillendiren ve hizmetlerini dijital platformlar aracılığıyla sunabilen firmalar rakiplerine nazaran daha güçlü bir konumda yer aldı. O nedenle de salgın sonrası yeni düzen için firmalarımız iş süreçlerini yeniden yapılandırmalı. Burada alınacak aksiyonlardan ilki teknolojiye yatırım yapmak olmalıdır. İş Bankası olarak ‘Ticari hayatı dijitalleştiren banka’ olma misyonumuzla dijitalleşme yolunda esnafa, girişimciye, KOBİ’lere, sanayiciye, kısaca ticari hayatın tamamına destek oluyoruz. TÜRKONFED ile yürüttüğümüz Dijital Anadolu Toplantıları ve ‘Dijital Dönüşüm Merkezi’ projelerimiz bu perspektifimizin güzel birer yansıması” şeklinde konuştu. 

   

KAYIP DEĞİL, KAYMA

Etkinliği onur konuğu Türkiye Bilişim Vakfı Başkanı Faruk Eczacıbaşı, “Şu anda içinde bulunduğumuz süreç, kişilerin, kurumların ve toplumların tek başlarına başarılı olamayacaklarını gösterdi. İletişim hatlarının genişlediği bir ağ kültürü devreye girdi. Önceden yalnız başımıza bir çaba içindeyken bundan sonra destek mekanizmaları içinde yer alarak el birliğiyle sorunların üstesinden gelebileceğimiz bir döneme girdik. KOBİ’lerin bu süreçte başarılı olmalarında, ağ kültürüne adapte olmaları çok önemli. En iyi bildikleri işe odaklanıp yardıma ihtiyaç duydukları konularda dışarıdan destek almalılar. Buna ek olarak teknolojiyi kaldıraç olarak kullanırlarsa başarı şansları çok yüksek. Bu süreçte değişimin getirdiği birtakım fırsatlar da olacak. Özellikle turizm, havacılık, ulaşım, otomotiv, eğlence gibi sektörlerde yer alan girişimciler, mevcut durumu bir kayıp değil, kayma olarak görürlerse bu fırsatları yalayabilirler” açıklamasında bulundu.  

   

ÇİN’İN YANI SIRA TÜRKİYE DE VAR

AliExpress Türkiye CEO’su Yaman Alpata ise “Türkiye’deki KOBİ’ler e-ihracatı yeni keşfetmelerine rağmen kısa sürede büyük deneyim kazandılar. Karar alma süreçlerinin daha hızlı olması ve pazar ihtiyaçlarını daha hızlı analiz edip çözüm sunabilmelerinin avantajıyla şu anda hem büyük markalarla hem de yurt dışındaki rakipleriyle rekabet ediyorlar. Şu anda bizim platformumuzda Çin’in dışında dünyaya mal satabilen tek satıcıların Türk olması da bu başarının çok önemli bir göstergesi. Hiç kuşkusuz bu durumda lojistik üssü olmamızın da büyük etkisi var. KOBİ’ler dijitalleşmeye ve e-ticarete önem verdikleri takdirde hacimler daha da artacak. Bu da başta lojistik olmak üzere maliyetlerin düşmesini, dolayısıyla rekabette avantaj kazanılmasını sağlayacak. Biz de Alibaba Group olarak KOBİ’leri işimizin odağına koyarak kendilerine desteğimizi sürdüreceğiz” diye konuştu.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.